čtvrtek 6. srpna 2009

Výlet do Veracruzu

aztécké pyramidy v džungli - El Tajín

hotýlek v Xalapě - tip Lonely Planet


šklebící se Lufa v bývalém španělském vězení


Protože mi zbýval ještě týden do začátku školy, rozhodla jsem se ho využít a vydat se na výlet.
Nakonec to byl 6-ti denní okruh Veracruz - Xalapa - El Tajín.
Začala jsem totiž tradičně ve Veracruzu, na místě, kde jako první přistáli v Mexiku Španělé.
Měla jsem místní průvodce - kamarády kamarádů z Evropy (jak se hodí mít kontakty :) a s nima jsme viděli pevnost San Juan de Úlua - pevnost, kde Španělé věznili piráty a jiné bezvěrce. V místním akváriu jsem viděla poprvé žraloka zblízka, a poprvé v Mexiku jsem se tady koupala v moři. Atlantik byl strašně horkej (obecně bylo ve Veracruzu strašně horko a vlhko), a vlny obrovský. Taky jsem jedla místní specialitu, ale je strašně těžký si pamatovat veškerý názvy jídel. Ale skoro vždycky jsou to "tacos"..tzn kukuřičný placky, do kterej balej všechno. Jak říkám, kdybyste mexičanovi udělali ňákou českou omáčku s rýží, tak rýži sní jako předkrm, a zbytek zabalí do tortilly (a tak vzniknou tacos :)
Další zastávkou byla Xalapa, hlavní město státu Veracruz, odkud pochází známé jídlo "jalapeňos". Moc příjemné město se svěžím vánkem (narozdíl od Veracruzu), a díky náhodě jsem si udělala výlet místním autobusem skrz džungli, kde jsem poprvé viděla divoce růst banány :)
Pak jsem zamířila do El Tajínu, kde jsou aztécké pyramidy v džungli, ale až do posledné chvíle nepoznáte, že se blížíte k turistickému místu. El tajín mě bavil - musím uznat, že aztékové měli smysl pro prostor, hlavně pro ten veřejný. A asi nejlepší tady byla symbióza aztéckých ruin, a okolní džungle.

Žádné komentáře:

Okomentovat