pátek 6. listopadu 2009

Architektonická vsuvka 2 - Luis Barragán


Nemohla bych opustit Mexico, aniž bych viděla dílo Luise Barragána (pro nearchitekty - nejvýznamější mexickej architekt). A tak jsem se zapsala na výlet organizovanej školou - osm jeho nejvýznamějších děl v DF. Bylo to zajímavé a poučné, bohužel pán, který nás provázel jako znalec díla nebyl moc sdílnej, takže stejně největším zážitkem zůstala návštěva architektova studia s průvodkyní, která nám vysvětlila význam doslova každého vypínače :) a to mě samozřejmě bavilo mnohem víc :)
Ale jinak musím uznat, že ačkoliv na fotkách se jeho baráky ( a zejména barevné kompozice) můžou zdát geniální, ve skutečnosti je prostorovej dojem ještě lepší - hutnější a výživnější. Všechno spolu ladí a hraje do posledního detailu, a dohromady působí naprostou syntézou. Největší zážitek rozhodně kaple v Tlálpanu. A protože většina jeho domů je soukromá a zbytek vlastní barragánova švýcarská nadace, tak se skoro nikde nesmí fotit. Ale já jsem trochu zlobila, a pár snímků natajno udělala :)
vchod a naše průvodkyně u kaple v Tlálpanu

lufa fotí proti zákazu aneb nejfotografovanější kout v domě Barragána - údajně se tomu říká "třídimenzionální mondrian"

naše výprava v barragánově zahradě

okýnko u Casa Giraldi


můj nejcennější úlovek - hřebčín San Cristobal (taky natajno - zdržela jsem se na záchodě :)


a tohle se jmenuje Las Arboledas


a Torres de Satelite na výpadovce na Queretaro


a tohle je tak trochu pod čarou - tady jsme si dávali oběd - místo, kde se točilo Amores perros

1 komentář:

  1. Lucko, to se docela máš, že ti tyhle výlety organizuje škola. Tady sice programas internacionales organizují, ale ne pro architekty, anóbrž pro zazobané Gringos. A moje maminka je z tebe celá nervózní, že cestuješ a objevuješ Baragána a já se flákám s lezením... BTW: už jsi zdravá?

    OdpovědětVymazat